BLOG LEARN POLISH

A1, Zamów pizzę po polsku!

Proponujemy wykorzystanie fraz potrzebnych przy zamawianiu taksówki (odpowiednie materiały można znaleźć w podręcznikach Polski jest cool i Start 1) do nawiązania dialogu w innej sytuacji komunikacyjnej. Wyrażenie chęci zamówienia usługi bądź produktu (Chciał(a)bym zamówić…) oraz prośba o podanie danych osobowych (Proszę pana/pani imię/nazwisko/adres) przydaje się również przy składaniu zamówienia na pizzę. Temat ten można wprowadzić już na kursie survivalowym – proponowane materiały powstały właśnie z myślą o cudzoziemcach będących dopiero na początku nauki języka polskiego. Temat ten doskonale nadaje się do włączenia w program nauczania na kursie grupowym, na którym cudzoziemcy mają okazję ćwiczyć dialogi w parach.

źródło: www.pixabay.com

A1, Zamów pizzę po polsku, materials

A1, Czy ten pan i pani…? Pierwsza piosenka na lektoracie języka polskiego

To nieprawda, że piosenki nadają się na lektoraty wyłącznie na wyższym poziomie. Wbrew pozorom istnieją polskie piosenki, które można włączyć w program zajęć bez obaw o to, że tekst okaże się dla uczniów zbyt trudny. Takim utworem jest np. „Gloria” zespołu T.Love – doskonała okazja do powtórzenia przymiotników czy nawet alfabetu (w refrenie imię głównej bohaterki jest literowane).

Jeszcze wcześniej – po wprowadzeniu liczebników od 0 do 10, zaimków osobowych i wskazujących, a także czasowników być i wiedzieć – warto zdecydować się na utwór Ani Wyszkoni „Czy ten pan i pani”. Dzięki powolnemu tempu melodii, a także dobrej dykcji wykonawczyni piosenki, uzupełnienie brakujących wyrazów nie stanowi dla cudzoziemców dużego problemu.

źródło: www.pixabay.com

A1, Czy ten pan i pani… Pierwsza piosenka na lektoracie języka polskiego, materials
A1, Czy ten pan i pani… Pierwsza piosenka na lektoracie języka polskiego, key